Leden in de picture - Annelien Schaaf

Business in Brunssum > Leden in de picture – Annelien Schaaf

Hallo BIB-ers

Velen van jullie kennen mij al langer, maar voor de rubriek “Leden in the Picture” stel ik me graag aan jullie voor.

Mijn naam is Annelien Schaaf en ik ben 35 jaar geleden geboren in het mooie Bovenkarspel in de kop van Noord Holland.

Op 20 jarige leeftijd ben ik naar Limburg verhuisd en sindsdien helemaal ingeburgerd.

Ik woon samen met mijn vriend Roger en onze kinderen Melle (14), Dennis (10) en Timo (7) in Landgraaf.

We vormen samen een patchworkgezin en genieten van het leven. Bijzondere hobby’s heb ik niet. In m’n vrije tijd geniet ik vooral van qualitytime met m’n gezin en hou ik van lekker koken/tafelen en gezelligheid om me heen. Als er ergens iets te doen is in Brunssum/Landgraaf en omstreken, dan ben ik meestal wel van de partij. Ik hou van drukte en mensen om me heen en ga graag naar allerlei verschillende evenementen. Muziek, festivals, theater, film, cultuur, kunst…alles is aan mij wel besteed.

Zoals jullie wellicht al weten ben ik accountant van beroep. Ik heb Bedrijfseconomie en Accountancy gestudeerd en ben vervolgens bij de Nederlandse Orde van Accountants afgestudeerd als gecertificeerd Accountant Administratieconsulent (AA). Tijdens mijn opleiding heb ik gewerkt bij ZR Accountants in Maastricht (nu Accon) en daarna, de afgelopen 12 jaar, bij Deloitte. Eerst in Sittard en later op het nieuwe kantoor naast Maastricht-Airport. Een zeer goede leerschool met fijne collega’s en mooie klanten. Toch begon het na al die jaren trouwe dienst te kriebelen en heb ik uiteindelijk de keuze gemaakt om als zelfstandig openbaar accountant aan de slag te gaan. Met ingang van 1 december 2017 ben ik gestart met mijn eigen accountantskantoor SCHAAF Accountancy & Advies. Een nieuwe uitdaging waar ik enorm veel zin in heb! Daarom is dit een goed moment om via “Leden In The Picture” mijn nieuwe bedrijf te introduceren.

Ik hoor heel vaak…hmmmm…accountancy…boekhouding…belastingen…saai!!! Heel begrijpelijk, want als ondernemer hou je je veel liever bezig met andere zaken. Ik vind mijn vak geweldig, omdat het afwisselend is en je echt waarde kunt toevoegen voor je klanten. Mensen helpen om inzicht te verkrijgen in hun financiën en te adviseren omtrent hun bedrijfsvoering, daar haal ik mijn voldoening uit. Die saaie materie behapbaar maken en de (fiscale) mogelijkheden die er zijn optimaal benutten, dat is mijn uitgangspunt.

Als accountant heb ik het voorrecht om altijd samen te mogen werken met gepassioneerde ondernemers. Ik ben een mensen-mens met veel interesses en altijd zeer begaan met anderen. Ik heb een groot inlevingsvermogen en bied graag een luisterend oor. Hierdoor heb ik mijzelf in de afgelopen jaren ontwikkeld als sparringpartner voor vele ondernemers. Het is iedere keer weer een uitdaging om het verhaal achter de cijfers duidelijk in beeld te brengen en te bespreken. Of het nu gaat om een startende onderneming met een onervaren onzekere ondernemer of een doorgewinterde eigenwijze rasondernemer uit een familiebedrijf dat al generaties succesvol is, iedereen heeft behoefte aan een sparringpartner. Het is mijn passie om iedereen dé dienstverlening te bieden die nodig is om optimaal te kunnen presteren als ondernemer.

Vanuit SCHAAF Accountancy & Advies bied ik allround financiële dienstverlening, volledig afgestemd op jouw wensen. Denk hierbij aan:

  • Het voeren van de Administratie of begeleiden bij het voeren van de administratie door online mee te kijken en periodiek contact te hebben en feedback te geven.
  • Controllerswerkzaamheden zoals het uitvoeren van een periode-afsluiting en het opstellen en analyseren van tussentijdse cijfers. Dit kan zowel periodiek op locatie bij de klant als op afstand.
  • Advisering in de breedste zin van het woord. Dus zowel op het gebied van fiscaliteiten als ook met betrekking tot financieringen, prognoses, investeringsbeslissingen, herstructureringen etc.
  • Startersbegeleiding zoals oa het schrijven van een ondernemersplan, inrichten en opzetten van een administratie, hulp bij het aanvragen van een financiering.
  • Het invullen van Belastingaangiftes inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting, loonbelasting, dividendbelasting, omzetbelasting, schenk- en erfbelasting, toeslagen etc.
  • Het samenstellen van de Jaarrekening (BV) of Jaarcijfers (VOF/ZZP/Eenmanszaak).
  • Interimwerkzaamheden zoals (tijdelijke) administratieve ondersteuning, financieel management etc.
  • Het verrichten van de periodieke Loonverwerking.

Ik werk niet met dure standaard pakketten of abonnementen, je betaalt alleen voor hetgeen je nodig hebt. Door gebruik te maken van slimme technologische oplossingen wordt de administratieve keten volledig geoptimaliseerd. Hierdoor kan de administratie op een efficiënte en goedkope manier verwerkt worden en houden we allebei meer tijd (en budget) over voor zaken die echt belangrijk zijn. Ik richt me met name op het verhaal achter de cijfers en geef ondernemers de financiële inzichten die zij nodig hebben om optimaal te presteren en het beste uit de zaak te halen.

Omdat ik het belangrijk vind om onder de mensen te zijn en in een inspirerende omgeving te werken, heb ik ervoor gekozen om mijn kantoor te vestigen in De Werktuin aan de Rumpenerstraat 4A in Brunssum. De Werktuin is een fijne werkomgeving waar meerdere dienstverlenende bedrijven bij elkaar in één pand gevestigd zijn. Het is een ideale plek om met klanten en relaties af te spreken en om vergaderingen en lezingen/evenementen/workshops etc te organiseren.

Er zijn nog kantoorruimtes te huur en je kunt, als je geen vaste werkplek nodig hebt, ook gebruik maken van de flexplekken en vergaderruimtes. Kom gerust eens kijken, de koffie staat klaar!

Heeft deze korte introductie jouw interesse gewekt? Kom gerust eens langs in de Werktuin of bel voor een afspraak. Dan vertel ik graag meer over wat SCHAAF Accountancy & Advies voor jou kan betekenen.

Hartelijke groeten,

Annelien Schaaf AA

 

 

Rumpenerstraat 4A | 6443 CD Brunssum

06-12011603 | www.schaafaccountancy.nl

 

Scroll Up